Dag 6 Vezelay - Magny-Cours

15 mei 2013 - Magny-Cours, Frankrijk

Het zal vandaag wel racen worden onderweg naar het Formule1 circuit van Magny-Cours; alhoewel het circuit sinds 2009 niet meer alszodanig wordt gebruikt. Laatste winnaar in 2008: Filippe Massa in een Ferrari. De afstand is volgens Google-maps 90km.

In de vroege ochtend voor het vertrek hoorden we een onheilspellend onweer. Maar gelukkig bleef het gewoon bij regen. De tandem hebben we daarom vandaag een rustdag gegund.

Voor vertrek zijn Yvette en Els nog even naar  de Basiliek geweest om een kaarsje bij St. Jacques en ons Marie aan te steken.

Onderweg vanuit Vezelay weer pelgrims in de regen 02 Enroute 01zien zwoegen, zie foto. We hebben ze een Bon Camino toegewenst. In de loop van de dag werd het weliswaar droger, maar de temperatuur kwam niet boven de 11 graden.

We zijn inmiddels ook de rivier de Loire overgestoken. Ook zijn we speciaal aangelegde kanaaltjes gepasseerd, zoals het Nivieroisse-canal en het canal-lateral de Loire. Je kunt met speciale smalle woonbootjes op deze kanaaltjes rondtrekken.

Uiteindelijk zijn we na 109km aangekomen in onze 03 Chateau Le Sallay 05refuge voor de nacht; een kasteeltje in de omgeving van Magni-Cours om te genieten van volstrekte rust.

Overnachting: Chateau Le Sallay, Magny-Cours (Saincaize-Meauce)

1. Martin en nicolette:
    15 mei 2013
    Er gaat elke keer iets mis met ons verzenden van berichten. Jammer!
    Jullie hebben wel behoorlijk pech met het weer en de temperatuur.
    Bedenk echter jullie zijn met z'n allen toch op een boetetocht naar Santiago. Als jullie er zijn lost alles vanzelf weer op.
    Prettig leesbaar dit verslag: info over omgeving, het weer, historie, maar moeten jullie ook een beetje afzien??
  2. Ria & Rinus:
    16 mei 2013
    Mooie reisfoto's en een goed verslag, wel zwaar om te fietsen zo te zien.
    En het weer zit ook niet mee !
    Veel succes verder.