Dag 27 Monforte de Lemos - Lalin 2000

5 juni 2013 - Lalín, Spanje

00 Monforte 04De dag begon met een fotosessie met onze nieuwe Russische vrienden in de ochtendnevel. Ook Russen kunnen vriendelijk zijn hebben we ervaren. De dames kregen van de Russische mannen nog een snoepje mee voor onderweg. Door de krachtige zon was het snel helder weer.

Volgens Google-maps fietsen we vandaag 64km. Santiago de Compostella komt in zicht. Nauwelijks onderweg kregen we echter onenigheid over de navigatie. Enfin, spoedig onderweg op de goede koers, bleek niets meer van het aanvankelijke verschil van mening, we fietsen dan ook door een schitterend, maar nauwelijks bekend landschap van de Ribeira Sacra gevormd door de Rio Sil en de Rio Minos. 01 En Route 05

En potverdorie na 25 km op een abominabel wegdek kreeg de tandem een lekke voorband. Peter was er met het nodige geluk doorheen geglipt. Na de reparatie weer koers gezet in een landschap rijkelijk gevuld met gele bremmen.

Enkele pittige klimmen verder kwamen we aan op het hoogste punt van vandaag, de Porto do Faro 870 meter. Gezellige lunch met kaas en pindakaas op de motorkap. En wat kan het binnenland van Spanje ook mooi zijn, al zijn de wegen soms - zoals vandaag - erbarmelijk slecht.

Aangekomen, na 73km, op onze bestemming Lalin 02 Lalin 2000 042000 troffen we weer een uitstekend hotelletje met spa waarin de dames zich hebben vermaakt. De mannen hebben wat zitten filosoferen op het terras in de zon over de luchtvaart. Aanleiding daartoe waren de  overkomende liners op meer dan 30.000 voet met de contrails uit de uitlaat van de motoren.

Inmiddels is het acht uur in de avond en gaan we ons opmaken voor het late Spaanse diner.

Overnachting: Hotel & Spa Torre do Deza, Paque Empresarial Lalin 2000, Lalin

1. Ine en Don:
    5 juni 2013
    We volgen nu een paar dagen jullie belevenissen ergens heel ver weg van ons, en de eerbied voor wat jullie daar presteren neemt daarmee mythologische afmetingen aan! Eens te meer moeten we constateren dat er mensen zijn, die veel meer kunnen dan waartoe wij in staat zijn (vandaar dat mythologische) en dan ook nog een spanned stripverhaal iedere dag!

Chapeau!
  2. Marianne van Kleef:
    5 juni 2013
    Wel veel foto's van de lucht. beetje "luchtfietserij"wellicht, het lijken bandensporen. Ik zie dat het goed met jullie gaat de omgeving lijkt mij perfect en nog minder dan 100 km naar mijn inschatting,
    groet

Maarten en Marianne
  3. Jop:
    5 juni 2013
    Heb met veel plezier jullie tocht gevolgd. Dank voor de mooie foto's die menige herinnering oproepen. Morgen, bergafwaarts , de officiële eindbestemming. Niet het mooiste stuk van de trip, wel met een betoverend eind en weer een mooie Parador. Veel genoegen met de intocht en verplicht bezoek aan de cathedraal. Een rondleiding over het dak is een aanrader.