Dag 26 Ponferrada - Monforte de Lemos

4 juni 2013 - Monforte de Lemos, Spanje

Bij het ontbijt voor het vertrek was de Fyra weer het onderwerp van gesprek. Jacques was net als gisteren verschillende malen door diverse journalisten gebeld, maar hij had iets anders aan z'n hoofd.

Er lagen tenslotte 122 km. voor de boeg. In een tactische bespreking voor vertrek werd besloten om de eerste helft met een serieuze klim met de tandem te doen en de tweede helft zouden Peter en Jacques in een meer dan golvend landschap  voltooien.

De route liep vandaag grotendeels langs de voor ons 01 En Route 07onbekende maar o zo mooi door het landschap meanderende Rio Sil. Boven langs de rivier liep ook een strak spoorlijntje. Dat inspireerde tot een foto van de Nedtrain fiets met zicht op die spoorlijn. Onze bestemming Monforte de Lemos ligt op een belangrijke spoorlijn die La Coruna met Madrid verbindt.

We hopen dat we in de resterende dagen nog een laagvliegende Boeing 747 kunnen scannen om ook Peter tegemoet te komen (we hebben inmiddels een paar glazen wijn op).

De Parador van vandaag, een voormalig klooster, ligt 02 Monforte de Lemos 00hoog boven de stad op de Monte San Vicente. En biedt ons behalve rust ook Bougondisch vertoeven.

Els heeft zich nog in een ijskoud zwembad gestort en dit heeft haar lekker opgefrist.

Geen cultureel uitstapje vandaag omdat we niet nog eens de klim naar de Parador wilden maken; hierdoor hebben we wel het Colegio de Nuestra Señora La Antigua (ook wel het Gallicisch El Escorial genoemd) en het treinmuseum gemist hebben.

Aan het eind van de dag werden wij nog verrast door een groep Russische  Harley-Davidson rijders die op hum Russische motoren Spanje doorkruisen en die vanavond Russische liederen ten gehore brachten.

Overnachting: Parador de Monforte de Lemos, Plaza Luis de Gongora y Argote s/n, Monforte de Lemos

1. Paula:
    4 juni 2013
    Nou dit verhaal klinkt verfrissend ;-)

Ik blijf bewondering houden voor jullie hoor.
    Houd vol want jullie zullen ongetwijfeld zware dagen ertussen hebben zitten ook al lees ik dat niet.
    Xxx