Dag 29 Santiago de Compostele - Cabo Finisterre

7 juni 2013 - Fisterra, Spanje

00 Santiago de Compostela 02De allerlaatste dag. Zoals we gisteren al vermeld hebben is Cabo Finisterre voor sommigen de eindbestemming en Peter heeft hier ook voor gekozen. Onder onze enthousiaste begeleiding landden we 97 km verder bij de vuurtoren op de Cabo Finesterre, het meest westelijke punt van Spanje.

02 Cabo Finisterre 12Dit is tevens onze bijzondere overnachtigsplek. Het was een prachtige route door het noord-westelijk deel van Spanje. Wel was het landschap erg bezet met windmolens om elektriciteit op te wekken. Op de eindbestemming bij de vuurtoren is het de gewoonte om kleding of schoenen te verbranden dan wel hier achter te laten. Zie foto's. Dit natuurlijk met de nodige emoties.

02 Cabo Finisterre 17Gisteren vertelden we jullie dat er voor iedereen wel een manier is om de Camino af te leggen, vandaag troffen we een manier die we nog niet eerder gezien hadden;  een Zwitsers echtpaar deed het op geheel eigen wijze op een soort tractor zoals de foto laat zien.

02 Cabo Finisterre 04Dit is ons laatste blog en we willen jullie allemaal bedanken voor de reacties die we de hele reis lang hebben ontvangen. Wij gaan ons nu opmaken voor de terugreis en hopen maandag aan het eind van de middag weer in het zuidelijkste puntje van Nederland te arriveren. Voor alle duidelijkheid ....met de auto.

Overnachting: Hotel O Semaforo, Faro s/n, Finisterre

1. Helen:
    7 juni 2013
    Mooie afsluiting,safe trip terug! x Helen
  2. Don Nagel:
    7 juni 2013
    Helden, jullie hebben een prachtige prestatie geleverd, iets om trots op te zijn. In 28 dagen Santiago halen maar ook nog door naar Finisterre, meer dan goed!!
    Goede en veilige reis terug.

Hartelijke groet,
    Doon
  3. Paula:
    8 juni 2013
    Wat ben ik trots op jullie.
    Dank voor de prachtige verhalen en foto's.
    Wat een doorzettingsvermogen!
    Kus Paula
  4. Monique:
    8 juni 2013
    Prestatie om trots op te zijn!!
  5. Margot van der Leest:
    10 juni 2013
    Poeh! Indrukwekkende prestatie; ongetwijfeld indrukwekkend voor jullie zelf!