Dag 7 Magny-Cours- Saint Pourcain sur Sioule

16 mei 2013 - Saint-Pourçain-sur-Sioule, Frankrijk

Gisteravond, toen we na een bezoek aan een restaurant in Magny-Cours, op de terugweg naar ons kasteeltje waren, konden we goed horen dat er nog geraced werd op het circuit, maar met het donker worden nam die activiteit snel af, zodat we er 's nachts niets van gemerkt hebben. Onze tuinmannen waren bij onze aankomst nog wel bezig de opbrengst van de dag te verbranden, wat een leuk vreugdevuurtje gaf.

Vandaag fietsen we naar de Groene Eik in Saint-Pourcain-sur-Sioule, over een afstand van 70km, als Google-maps het tenminste goed heeft. Saint-Pourcain-sur-Sioule is één van de oudste wijngebieden van Frankrijk.

Vanochtend toen de luiken opengingen was de wereld01 Le Depart 02 helaas weer nat. Tegen de tijd dat de stalen rossen weer beklommen waren was de regen gelukkig gestopt.

02 En Route 07 -L'AllierBijna tot aan de eindbestemming hebben we het droog kunnen houden. We hebben lekker door kunnen fietsen; werkelijke afstand was toch nog 88km.

Op 13 juli start de viertiende etappe van de 100e Tour 03 St Pourcain sur Sioule 15de France vanuit Saint-Pourcain-sur-Sioule. Kijken dus!

Voor de kenners: we hebben Jan Janssen een foto gestuurd van ons Pelforth pilsje........  En proeven nu zelf - hoe deze smaken.

Overnachting: Hôtel Le Chêne Vert, 35 Bd Ledru Rollin, Saint-Pourçaintappe -sur-Sioule

Statistieken van de eerste week:
Gepland: 632km, gemiddeld 90km/dag
Werkelijk: 737km, gemiddeld 105km/dag
Gemiddelde snelheid: 21.0km/uur
Klim-meters: 7,525m, gemiddeld 1,075m/dag
Calorieen-verbruik: 16,588, gemiddeld 2,370Cal/dag

1. Eveline:
    Haai sjattebouten,
    Heerlijk dat het droog was. Hier heeft het de hele dag geregend en tis ijzigkoud. Hartstikke goed Yvette vooral!!! Succes en veelplezier. Xx eveline
  2. Henk en Winny:
    16 mei 2013
    Van uit een bijna net zo'n nat Nederland hebben toch veel bewondering voor jullie avontuur.
    het is wel erg leuk om jullie via deze blog toch een beetje in de gaten te kunnen houden.
    de foto's laten zien dat er echt gefietst word,maar ik zie ook wel veel foto's van flessen drank?
    veel succes en we blijven jullie volgen.
    groeten van Henk en Winny
  3. Christine Kessels:
    16 mei 2013
    Ik schreef eerder op de avond een reactie, maar ik heb het stukje nog niet op de site gezien. Waarschijnlijk in een ijsregen bij Echternach terecht gekomen.
    Veel groeten,
    Gerard en Christine
  4. Don Nagel:
    Hoi Bikkels,
    Fietsen door Frankrijk brengt onmiskenbaar ook flessen op tafel, ook al door anderen gesignaleerd! Snap het wel, veel fietsen is inspanning en dus vochtverlies en dat moet worden goed gemaakt, toch?!
    Heb bewondering voor jullie inzet en doorzettingsvermogen.
    Hopelijk verder naar het zuiden rijdend warmer en droger.
    Succes en sterkte verder.

Hartelijke groet, Don