Dag 16 Lourdes - Arudy

25 mei 2013 - Arudy, Frankrijk

Het reveille werd vanochtend verzorgd door een van de in Lourdes rondmarcherende militaire kapellen; Jacques en Peter werden hierdoor in de houding wakker. Na het ontbijt vrolijk de fiets op.

Er is voor vandaag een korte tussen-etappe gepland, volgens Google-maps slechts 39km; in werkelijkheid werden het toch nog 43km. We fietsten via (de grotten van) Betharram parallel aan de Pyreneeen en hebben ze getergd aangekeken in voorbereiding op de dag van morgen: de echte aanval op de Pyreneeen.01 En Route 09

Onderweg kwamen we dit maal geen passerende koeien tegen, maar een goed gemanagede kudde schapen; de honden deden hun werk goed. deed weer even terugdenken aan de rondmarcherende militairen in Lourdes.

Uiteindelijk kwamen we veel te vroeg aan op de bestemming en was het hotel nog gesloten. De naastgelegen kroeg was wel open en de 02 Arudy 05mannen hebben hier toen maar menig biertje gedronken om zich moed in te drinken voor de dag van morgen(als dat maar goed gaat morgen).Yvette was zo slim de locale schoonheidssalon te spotten en deze met een bezoek te vereren (dat komt morgen dus wel goed).

Overnachting: Logis de France, 1 Place de l'Hotel de Ville, Arudy

1. Jop:
    25 mei 2013
    Wat is het toch een mooie tocht. Prachtige foto's. Ik weet dat dit slechts een goede poging is van wat je werkelijk tegenkomt. Je kan wel blijven schieten. Hoop dat het weer voor jullie aan de andere kant van de Pyreneeën een stuk beter is. Veel succes morgen. Jammer dat jullie Pampolona rechts laten liggen. Ook een prachtige plaats om te bezoeken.
  2. Katrien & Onno:
    25 mei 2013
    Hele leuke verhalen, schitterend om te volgen, maar waar zijn de foto's van het bierfestijn?
  3. Ernst:
    25 mei 2013
    Ach de Pyreneeën. Voor de helft bergafwaarts. Makkie. Toch sterkte.
    Ernst
  4. Marianne van Kleef:
    26 mei 2013
    Lieve allemaal,
    Jullie werden gewekt door militaire kapellen, wij werden vanmorgen om 6.30 uur ons bed uitgeschoten door de schutterij die met trommels en een heus kanon de Bemelerberg af kwamen zakken.
    Processie geheel verregend, zijn niet eens gaan lopen.
    Het is hier 8 graden!! Maarten komt net verkleumd binnen van een rondje fietsen (incl. café)Ik ga de haard aan doen en duik op de bank met een boek.Liefs, Marianne
  5. Christine Kessels:
    26 mei 2013
    Beste krachtpatsers,

Als Italië-fanaat geef ik met enige tegenzin toe: ook Frankrijk kan er mee door. Jullie zien prachtige plekjes, buiten de gebaande wegen. In Lourdes wat heiligwater in de bidon en jullie vliegen over de Pyreneeën. Hoe is de sfeer onderling? Iemand zei me: ga nooit met anderen naar Santiago, je krijgt de pest aan elkaar. Ik merk bij jullie niet dat de stemming pelgrimmiger wordt.
    O ja Jacques, mijn genezing gaat goed. Dit klimaat doet wonderen. Vanmorgen voor het eerst weer twee Grimbergen gedronken in de kroeg. Daarmee is volgens Maarten mijn herstel voltooid. Hij heeft wel dringend geadviseerd nog zeker vier weken dagelijks na te druppen met Jonge van Kleef.
    Hartelijke groet van Gerard en Christine