Dag 14 Toulouse - Villeneuve-de-Riviere

23 mei 2013 - Villeneuve-de-Rivière, Frankrijk

Het vertrek uit Toulouse was best lastig vanmorgen; de hele stad lijkt wel opengebroken voor reconstructie werkzaamheden. Na 15km en de (on)nodige stoplichten konden we eindelijk de stad achter ons laten.

Even later hadden we op een van de schaarse fietspaden bijna een midair collision tussen de tamdem en een autootje van de ECDF, die meende dat fietspaden er ook zijn voor auto's. Jacques heeft de bestuurder in niet mis te verstaan Nederlands uitgelegd dat dit echt niet kan. Afgaande op de het gezicht van de bestuurder begreep hij dit zelf ook wel. Peter fietst vanaf dit moment niet meer op fietspaden.

Navigeren was vandaag ook niet ons sterkste punt. Eerst stuurde Els zichzelf het bos in. Daarna probeerde Peter ons de snelweg op te loodsen, maar voor het gevaarlijk werd kwam hij tot inkeer.

Nadat deze perikelen waren overkomen, werd de 02 Villeneuve-de-Riviere 07omgeving steeds fraaier. In de verte begonnen de Pyreneen zichtbaar te worden, maar ook de dikke regenwolken, want waarom zouden we weer een regenvrije dag hebben. Na 50km werd de Nedtrain racefiets van de haak gehaald, zodat Yvette haar ranke benen kon sparen voor het volgende golfevenement.

We kwamen na 101km aan bij onze refuge voor de 02 Villeneuve-de-Riviere 03nacht, Hostellerie de Cedres. Dit is het ancien manoir des Montespan (1633), maitresse in titre van Louis XIV. Suzanne wat heb je toch iedere keer weer schitterende locaties voor ons gereserveerd, chapeau!!! Hopelijk blijft het zo, maar daar gaan we eigenlijk wel van uit.

Overnachting: Hostellerie de Cedres, Rue d'Eglise, Villeneuve-de-Riviere.

Statistieken van de eerste 2 weken:
Gepland: 1166km, gemiddeld 83km/dag
Werkelijk: 1311km, gemiddeld 94km/dag
Gemiddelde snelheid: 21.2km/uur
Klim-meters: 16,760m, gemiddeld 1,197m/dag
Calorieen-verbruik: 28,323, gemiddeld 2,023Cal/dag

 

Foto’s

2 Reacties

  1. Veroon:
    23 mei 2013
    Mmmm...adrenaline genoeg vandaag als ik het zo lees. Gelukkig dat er geen ongeluk van gekomen is. Morgen toch maar een dikke noveen kaars in lourdes branden. Misschien ook om een beetje zon vragen???
  2. Veroon:
    23 mei 2013
    Mmmm...adrenaline genoeg vandaag als ik het zo lees. Gelukkig dat er geen ongeluk van gekomen is. Morgen toch maar een dikke noveen kaars in lourdes branden. Misschien ook om een beetje zon vragen???