Dag 12 St. Cyprien sur Dourdou - Albi

21 mei 2013 - Albi, Frankrijk

We gaan vandaag onderweg naar de bisschopsplaats Albi, 94km volgens Google-maps.

Natuurlijk vertrokken we in de regen. Maar met alle eerdere ervaring mocht dat niet deren. Het landschap was immers weer formidabel mooi. Een route zoals we Frankrijk zelden zien. Alleen dat is al de moeite van de reis naar Sint Jacob wa01 En Route 01ard.

Onze foto's en korte filmimpressies zullen daar weer van getuigen. Belangrijke te vermelden buitengewone bijzonderheden waren er ook. Peter raakte verstrikt in een file koeien en Els dacht dat ze de tandem uit het oog was verloren terwijl de Mio navigator een parallel fietspad had gekozen. 02 En Route 05

De badmuts van Yvette deed weer goede dienst en Peter had geen enkele moeite om het verzamelde regenwater van de dag uit zijn handschoenen te wringen.

Aangekomen in Albi aan de Tarn hebben we ons overgegeven aan het bier en daarna de schoonheden die deze stad te bieden heeft.02 Albi 10

Het zicht op Albi wordt op indrukwekkende wijze gedomineerd door de monumentale Sainte-Cecile kathedraal, de wereld’s grootste uit bakstenen opgetrokken kathedraal. De 78m hoge toren is als een uitkijktoren over de stad en de regio.

Van binnen is de kathedraal is een unieke culturele verrassing.

Gelet op de aanhoudende plensbuien hebben we inmiddels duikbrillen gekocht om het zicht tijdens afdalingen te verbeteren.

Albi is overigens later dit jaar aankomstplaats van de 100e Tour de France; etappe 7 op 5 juli 2013.

Overnachting: Mercure Albi Bastides, 41bis Rue Porta, Albi. Onze refuge weer van sterrenkwaliteit met een knipoog naar de echte pelgrims.