Dag 24 Leon-Astorga

2 juni 2013 - Astorga, Spanje

Uitslapen was vandaag het motto. We hadden een korte etappe voor de boeg en hebben ons daarom nog eens omgedraaid. En waar kun je beter uitslapen dan in de refuge van Leon. Dus ging de wekker pas om 8.15 uur.

We vertrekken vandaag op de Camino Frances komen vandaag ook aan op de Via de la Plata. Dit is de zilverroute die zich vanuit Sevilla samenvoegt met de Camino Frances in Astorga. Het hotel waar we vannacht slapen heet dan ook Hotel Via de la Plata.01 En Route 02

Het is rokjesdag vandaag!!! Wat een genot, de hele dag wordt de zon voorspeld. Yvette kon eindelijk haar rokje aan op de fiets. Een welkome afwisseling voor de fietsers en wandelaars onderweg. De teleurstelling was groot toen we nog een "rokje" passeerden.

01 En Route 09En wel op de langste pelgrimsbrug op de route in Hospital de Obrigo, waar ze speciaal voor ons een middeleeuws spektakel aan het opvoeren waren; een soort "Brabantse Dag". (De volgende dag zouden we in El Pais lezen dat er 30,000 toeschouwers op dit jaarlijkse evenement waren afgekomen).

Astorga is een verrassend leuk stadje waar veel pelgrims overnachten. Het heeft heel wat moeite gekost om op de Plaza Mayor een harmonie voor ons te organiseren, maar de dorpsoudsten hadden het gecombineerd met de eerste communie processie.

Ook hier treffen we weer een bouwwerk van Gaudi n.l. het bisschoppelijk  paleis.  Dit ontwerp overtreft volgens ons de kathedraal van Astorga.

Overnachting: Hotel Via de la Plata Spa, Padres Redentoristas 5, Astorga; een voormalig redemtoristen-klooster

1. Christine Kessels:
    3 juni 2013
    Met veel plezier volg ik jullie. Ik geniet van de verhalen, foto's en video's. Mooi dat verhaal over de jongen de de kip! Prachtige video van de harmonie op de Plaza Mayor in Astorga! Sainte Cecile uit Eijsden klinkt toch beter, vind ik. Ook hier de tijd van de processies en de Broonk. Wat een geweldige tocht moet het zijn voor jullie vieren! Heel veel fietsplezier en geniet ervan!
    Liefs Christine